دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • معرفی مدیریت
  • خدمات
  • آموزش
  • درباره ما

آموزش پست الکترونیک
مقالات آموزشی
مطالب آموزشی



شماره تماس: ۸۸۶۲۲۶۷۴
شماره نمابر : 88622674
پست الکترونیک : adminsite@iums.ac.ir
تلفن های مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
مدیریت 5022
سخت افزار و شبکه 2510-2512
وب سایت 2566
آمارواطلاعات 5014
سامانه نرم افزاری و برنامه عملیاتی 5016
نرم افزارمدیریت بیمارستانی5011
نشریه و آمار هیئت علمی 5010
اتوماسیون اداری 2518
ایمیل ، داشبورد ، فرجام ، آنتی ویروس 5012
روزآمد و مدیریت کلینیک 5013
پیش شماره جهت تماس با واحدهای مربوطه 8670

درخواست سامانه های الکترونیکی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 
قابل توجه واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ایجاد سامانه های جدید


هر ساله پروژه های متعددی در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات شکل می گیرد و سازمان های مختلف بر اساس نیازهای حال و آینده خود اقدام به تعریف و پیاده سازی پروژه های مختلفی برای بهینه سازی عملکرد خود می کنند. پروژه های فناوری اطلاعات به دلیل ماهیت خود از جنبه های نو بودن آنها در ساختار سازمان ها و تخصصی بودن کار بسیار حساس هستند. یعنی در فاز نیاز سنجی و تعیین اولویت های سازمان باید بررسی ها و مطالعه های دقیق، کارشناسانه و آینده نگرانه ای صورت بگیرد. در اصول مدیریت پروژه نخستین مرحله و گام برای آغاز یک پروژه در سازمان، شامل فرآیندی کارشناسی برای بررسی وضع موجود سیستم ها و امکانات فعلی، بازنگری در ساختار سازمان بر اساس تحولات درونی و بیرونی، پیش بینی نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت و بررسی تعریف سرویس های جدیدی و قابلیت انطباق یا ارتقاء سرویس های قبلی به وسیله آنهاست. در کل مدیریت پروژه فناوری اطلاعات یا به دنبال ایجاد یک سیستم جدید بر اساس شرایط به وجود آمده وکارکردهای مورد نیاز سازمان است و یا در صدد بهینه سازی و ارتقاء سیستم های موجود برای تطبیق دادن روشها و سیستم های قبلی با نیازهای فعلی برای رسیدن به وضع مطلوب است. در هر دو رویکرد برای رسیدن به حداکثر بهره وری، باید مکانیسم ها و محدودیت های مختلفی همچون منابع انسانی، ابزارها، زمان، سرمایه، کیفیت و... را مورد توجه قرار دهیم . برای رسیدن به تمامی این اهداف و پاسخ به سوال های متعددی که پیش از آغاز هر پروژه در ذهن مدیران و مجریان پروژه نقش می بندد و برای جلوگیری از سوء تفاهم ها و برداشت های دوگانه و چند گانه از یک موضوع واحد و دست یابی به یک خط سیر مشخص و علمی برای پروژه لازم است تا در اولین گام نسبت به تهیه ی RFP اقدام شود.

با توجه به درخواست تعداد زیادی از واحد ها مبنی بر داشتن سامانه های سفارشی، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه اقدام به تهیه یک سیستم مدیریت فرآیند (سامانه ساز) با هدف مدیریت متمرکز، کاهش هزینه ها و امکان ایجاد سامانه های مختلف نموده است که در حال حاضر مورد استفاده قراردارد.
این سیستم توانائی تعریف، طراحی، مدل سازی، اجرا و مدیریت فرآیندها را به صورت نامحدود و با دسترسی های متفاوت دارد.
به همین منظور کارگاه های آموزشی کار با پانل مدیریت نرم افزار شامل آموزش طراحی و پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی و سامانه های فرآیندی با استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت فرآیند تتیس در هشت کارگاه  سه ساعته  برای واحد های متقاضی به صورت رایگان برگزار شد تا افراد بتوانند با کسب مهارت های لازم نسبت به طراحی سامانه های مورد نیاز واحد خود بدون صرف هزینه اقدام نمایند.

در صورتی که واحدهای دیگر دانشگاه نیز تمایل به آشنایی با این سیستم جهت راه اندازی سامانه های مورد نیاز واحد خود دارند می توانند درخواست خود را به صورت کتبی به این مدیریت ارسال نمایند تا بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد متقاضیان مجددا کارگاه آموزشی برگزار گردد.

روش ایجاد سامانه برای واحد هایی که نماینده آنها مهارت لازم جهت ایجاد سامانه را دارند به شرح ذیل می باشد:

1-    تکمیل فرم درخواست ایجاد سامانه از طرف واحد متقاضی (فرم پیوست)
2-     تهیه  RFPبرای سامانه، در صورتی که نیاز به مشاوره با کارشناس جهت بررسی RFP و ایجاد سامانه دارید. (فرم پیوست)
3-    ارسال فرم و RFP به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات از طریق سیستم اتوماسیون اداری
4-    ایجاد پروژه و دسترسی لازم از طرف مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
5-    ارسال نامه ی اعلام نام کاربری و رمز عبور از طرف مدیریت آمار و فناوری اطلاعات به واحد مربوطه
6-    طراحی و پیاده سازی سامانه از طرف کارشناس آن واحد

روش ایجاد سامانه برای واحد هایی که تمایل دارند ایجاد سامانه از طرف شرکت و با صرف هزینه انجام شود به شرح ذیل می باشد:

1-    تکمیل فرم درخواست ایجاد سامانه از طرف واحد متقاضی (فرم پیوست)
2-    تهیه  RFPبرای ایجاد سامانه از طرف واحد متقاضی (فرم پیوست)
3-    ارسال RFP سامانه درخواستی به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات جهت اعلام RFP به شرکت و استعلام هزینه
4-    ارسال پیش فاکتور به واحد متقاضی
5-    در صورت تایید پیش فاکتور، انجام مراحل پیاده سازی و راه اندازی سامانه توسط شرکت



فرم های مورد نیاز از لینک های زیر قابل دانلود می باشد.

دریافت فایل rfpform.docx   [حجم: 14 کیلوبایت]   [تاریخ: 1395/2/6]
دریافت فایل bpmsform.pdf   [حجم: 145 کیلوبایت]   [تاریخ: 1393/10/15]
دریافت فایل bpmsform.doc   [حجم: 46 کیلوبایت]   [تاریخ: 1393/10/17]

دفعات مشاهده: 452 بار   |   دفعات چاپ: 22 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر